woensdag 2 december 2009

Update....



Project Steffie;
Zie hierboven een aantal foto's. Bij mij doet ie op het moment erg moeilijk met foto's uploaden. Ik ben nu al ruim een half uur bezig voor deze 5. Dus sorry dat ik geen zin meer heb om er nog meer te gaan uploaden. Maargoed, ik doe het dus over m'n moeder. Probeer zoveel mogelijk te fotograferen wanneer ze echt zichzelf is. Krijg af en toe de vraag; "Ben je nu foto's van mij aan het maken?" Waarna ik gewoon 'Ja' antwoord en zij weer verder gaat met haar bezigheid.
Ik ben nog wel een beetje zoekende van wat ik nu wil vertellen.
Heb nu ook een foto dat ze samen met m'n vader op de bank zit. En me broertje ook 'stiekem' gefotografeerd. Op deze manier wil ik ook wat meer van de leefomgevinf van me moeder laten zien. Ik wil ook nog een paar zelfportretten met of zonder m'n moeder gaan maken. Moet mezelf binnen dit gezin niet vergeten.
Wat nog op de planning staat, maar wat nog even op zich laat wachten, is kerstviering met mijn moeders kant van de familie. Er worden (of eigenlijk werden) bij ons met kerst altijd veel foto's gemaakt. Mijn opa fotografeerde eigenlijk altijd alles wat iedereen uitpakte. En ook nog bijna iedere hap die iemand nam tijdens het eten, als ie zelf niet zo druk zou zijn met eten.
6 December 2008 is mijn opa overleden, en vorig jaar tijdens kerst is er geen enkele foto gemaakt. Tot grote spijt van mijn oma. Weer iets wat haar eraan herinnerde dat hij er niet meer was. Dus misschien is dit een goede aanleiding om het dit jaar weer op te pakken. Dan neem ik die rol vanaf nu maar op me. Dus ik kan en ga met kerst voldoende fotograferen.
En misschien wordt dat het verhaal wel. De voorbereidingen die m'n moeder maakt voor kerst.
Project Bas;
Sorry, nog geen foto's dus op m'n blog. Ik hoop dat het nog wel gaat lukken, maar niet meer vandaag. Ik heb de laatste dagen een half rolletje volgeschoten. Ik was er alleen niet helemaal bij met m'n hoofd, dus ben vergeten om de digitale previews te maken. Heb voor de komende bespreking wel wat nieuw beeldmateriaal. Het vorige rolletje is nu gescand en daar maak ik afdrukken van. Ook heb de foto's die ik vorige keer meehad wat donkerder gemaakt. Lag niet aan het papier of printer, maar puur aan het ligt waar ik ze in had bekeken. Namelijk warm kunstlicht. Ik heb nu een nieuwe spaarlamp in de fitting gedraaid op m'n werkkamer. En zie nu alles in een heel ander licht. Dit komt veel dichter in de buurt van daglicht en zag daardoor gelijk op mijn scherm dat de foto's flets en te licht waren. Dus morgen nieuwe prints en nieuw materiaal.
Ik denk wel dat ik nu teveel bezig geweest ben met het fotograferen van emoties. Ik wil dan ook nog de dingen gaan fotograferen die te maken hebben met die emoties of dingen die ik altijd in me achterhoofd heb. Ook wanneer ik gefocust ben op iets anders.



Geen opmerkingen: